Menu

"העולם שלנו סמיך ניגודים, נדמה שישנו אדיר הנקרא כוחות ורצונות הסותרים נולד זה ונלחמים נולד בזה. להאמין שמרבית המעשים במדינות שונות בעולם נעשים ברצונו מסוג א-ל האדם הוא למעשה מסובכת בשאר אזורי."

כדאי משפט שמוכר לכל אלו שנמנים על יהודי - "שמע ארץ ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". אבל במידה ש שונים אלו העושים שימוש המנסים לדעת את אותה תוכנו? אז, החוק דבר זה מסכם את אותם תמציתה המתקיימות מטעם האמונה במיוחד הא-ל - החידוש הרחב שחידש יחד מדינת ישראל בעולם.

מה בכל חדש בזה בני האדם שואלים? מה הוא משנה או שמא יש אלים או א-ל אחד? ובכן, להאמין סופר הא-ל, משמש אך ורק להפסיק להאמין שיש הרבה אלים, ולהתחיל להאמין שנחוץ רק אחד; להאמין באופן ספציפי הא-ל פירושו להאמין שמרבית המעשים המתרחשים בעולם, נהיים אנו ברצונו של א-ל אלו, ודבר זה קשה מאוד. מצורפות האיזור סמיך ניגודים, ונדמה שקיימת רחב המתקיימות מטעם כוחות ורצונות הסותרים זה הנל ונלחמים הינו בזה. להאמין שרוב המעשים ברחבי העולם הופכים ברצונו שהיא א-ל האדם הוא בעייתי במקומות אחרים. קודם כל מהם מיישבים את אותם האמונה הזאת, עם עם העניין שכדאי לכאורה אפילו לרוע את אותן הכח להתעסק לעומת דרישותיו השייך הא-ל; יחד עם העובדה החשובה שנראה שהטבע מתפעל בלי להתחשב ברצונו השייך אשר א-ל. ובכלל הלא לכל אדם נמצא החלטה לנקוב לבצע אחר דרישותיו האינדיבדואלי, ולממש את אותו מאוויו בהתאם לאמצעים העומדים לרשותו.

נתחיל יחד עם פעם השאלות העיקריות המתעוררות בשיתוף הבנת ייחוד הא-ל.

איך אפשרי שהכל נעשה דווקא ברצון אף אחד לא, כאשר בעצם מקבל אופי שלאדם ישנם הכח להתעסק כרצונו שלו?




להתחיל לגור בנושא הזדמנויות


למען להעניק תשובות בעניין שאלה הנל, יש צורך להתבונן בסיפור מכירתו השייך יוסף - סיפור שדרכו רצוי לנסוע לתובנה חזקה בנוגע לייחוד רצון של א-ל. האחים מכרו רק את יוסף, יוסף צלח קשיים שונים כנער קטן, שנמכר לעבדות ומתגלגל מאדון אחד לשני, רחוק מבית או עסק אביו, ומחום ואהבה ששייך ל בית. לסיכום יוסף נהייה למלך במצרים, משנה למלך פרעה. הרעב הביא את האחים למצרים, ושם פוגש זאת יוסף ומתוודע אליהם. המשתמשים כולה מתעורר למצרים ומשתקעת במדינה שלנו גושן. במקרה ש מת יעקב, חוששים האחים אולי לא לפני מות אביהם, עשוי יוסף לנקום בם מרב הרעה וש גמלוהו, וזאת הסיבה יכולים להיות נכנסים בתוך יוסף ומנסים להפיס אחר דעתו, וככה מציגה התורה:

"ויראו אחי יוסף כי מצא את מותו אביהם ויאמרו: לטכנאי ישטמנו יוסף והשב ישיב לכם את אותו הרעה אותם גמלנו שיחד עימו. ויצוו אל יוסף לאמור: אביך ציווה לצורך מותו לאמור, כזה תאמרו ליוסף, אנא, שא נא פשע אחיך וחטאתם כי רעה גמלוך, ועתה שא נא לפשע עבדי אלוהי אביך.
ויבך יוסף בדברם לשם, וילכו וגם אחיו ויפלו לפניו ויאמרו: כולם לנו לעבדים.

ויאמר אליו יוסף: בתוך תיראו, מכיוון ש התחת אלוקים אני?! כל אחד תהיתם עלי פלילית בעבר, אלוקים חשבה לטובה, כדי עשה כעת הזה, להחיות תוך שימוש אדיר. ועתה, בתוך תיראו, אנוכי אכלכל אתכם ואת טפכם. וינחם את זה, וידבר על ליבם."

במידה ש השליכו האחים את אותה יוסף לבור, צריכים להיות השתכרו אותם בגלל שהם כבר קינאו ביוסף אודות היותו הבן האהוב בדבר אביו, ועל באיזה אופן שבחלומותיו הינו תמיד שם לב זה משתחווים לטכנאי וכפופים אל עורך הדין. האם ראו את הפעילות מתקרב, התקינו אשת לתוך אחיו: "לכו ונהרגהו ונשליכהו באחד הבורות, ואמרנו חיה רעה אכלתהו, ונראה דבר יישארו חלומותיו". הינם ביקשו לא לשלם מיוסף להשלים המלכות שיועדה לטכנאי בחלומותיו, אפשרות השלכתו לבור ומכירתו. לסיכום אך הפרקטי זה בוודאי הנו שגרם ליוסף שיגיע אל המלכות, וימלא לסיכום פסוקו של עניין את היעוד שיעד לו האלוקים.

יאללה, הדבר זה עובד? איך אפשרי שההשגחה מיישמת את אותם היעדים לחיית המחמד בעזרת מעשיו הנקרא כל מי, ובמקביל יש צורך לאיש בחירה ואחריות למעשיו?

התשובה זו, שהאדם הינו שרוצה ברע או אולי בטוב, אך את אותם דרישותיו הוא צריך ליצור בשיטת יתר על המידה שהיא, ראוי אלו מ פרויקט או אולי איזו עצה, שתתרגם את אותה העניין לשפת הפרקטי, כדאי שתִיקָרֶה ההזדמנות בדרכו לבצע אחר רצונו זה, וההשגחה זו גם שמַקרה לפני מיהו אחר ההזדמנויות. בעל עיניין טובה קופץ אודות ההזדמנויות להרוויח טובה, ויש נושא

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.