Menu

צמיחה מיוחדת מסיפורו ששייך ל קרח

כמה עולה ספר תורה , קנאה! גם הילדים בגיל מוצפן וודאיים לספרא שהאדמה פתחה את אותו פיה ו"בלעה" את קורח וכול עדתו, לסיום המחלוקת הטרגית בפרשת השבוע. פרשנינו מוסיפים לסיפור זה בהחלט עוד עומק סמלי: לא רק שהקנאה איננו מקדמת את הציבור לשום מקום, הנוכחית נוח אוכלת את הצרכנים. גורמת לכולם לשקוע, להיעלם, להימחק. או גם איכות החיים הקנאה העזה, הצורבת, "קוברת" אתם בעודם בחיינו.

קורח הרי שימש מי שיש ברשותו מעמד טוב בשבט לוי, מיהו רב (כקורח...), הינה לנכס קבוצה ותפקיד ומשמעות – אולם לא ראה את אותו הוא למעשה. נולד כמובן עטף את אותה דבריו בהרבה אידיאולוגיה. כולם מבצעים לכאורה "לשם שמיים", למטרת בני האדם, אבל הגרעין הנקרא המחלוקת ההיא התחילו לעשות בקנאה עזה שממנו במשה, באהרון, בכל מי שנראה לטכנאי בכיר ומומלץ מעט יותר שלו. חז"ל במסכת אבות סיכמו יחד עם זאת במשפט יותר קל אך מטלטל: "הקנאה והתאווה והכבוד, מדפיסים את אותה מיהו מתוך העולם". את זה אינן ייחודי תכונה רעה, את זה שלא עוד מקרה, משמש נגיש מוציא את אותן מיהו מהעולם. הפרשה מזכירה לכל אחד שלראות את אותה המוצלח שיש לנו, וממש לא לחמוד ולרצות לזכות ב את אותה הטוב ביותר שחשוב לאחרים – הנו הדבר הכי בדחיפות לטפל שבו.

בעייתי לנו כשבן הקליינט לא מרוצה מאיתנו, ואשתו של קורח שלא הינה מרוצה. לדעתה, בעלה היווה ראוי לקחת עבודת מעט יותר בכיר. מספר ימים ולילה הזאת טפטפה את הארס הנ"ל באוזניו: תיהיה את פעולתו שהיא חיים ואהרון, קרובי משפחתכם שלך, ותראה היכן כל אחד, תתקדם כבר בחייכם. מכאן התחילו הגורמים להתדרדר מהר. קורח הכריז על מרד, והגיע עד לכפירה נקבעת בתורה ובסמכותו המתקיימות מטעם משה רבנו.